Zoek
Heffiq service monteur
Blog 25 - 10 - 2021

Heffiq service monteur "elke dag anders"

“Mijn werk is heel afwisselend, elke dag is anders. Ik heb veel vrijheid en heb het prima naar m’n zin bij Heffiq.” Ruim tien jaar is Mark Snelders nu servicemonteur bij Heffiq. Van huis uit autotechnicus heeft hij zijn draai helemaal gevonden in de wereld van de interne logistiek. Hij beschrijft hoe een gemiddelde werkdag eruitziet…

06.00 uur

Ik begin graag vroeg. Bij een kop koffie neem ik de planning nog een keer door: bij welke klanten werk ik vandaag en wat moet er gebeuren? Alle service monteurs werken vanuit huis… In mijn geval is dat Oosterhout. Dat scheelt tijd en onnodig rijden: ik hoef niet eerst naar de zaak om materialen en onderdelen op te halen, kan meteen naar de eerste klant. Ik heb best een groot werkgebied: van Terneuzen tot Zaltbommel. Zo kom je nog eens ergens, haha.

Gisteren heb ik al doorgegeven welke onderdelen ik nodig heb en alles is ‘s nachts geleverd. Niet dat ik daarvoor mijn bed uit moest…. De koerier van SLS, dat onze onderdelenlogistiek verzorgt, legt ze gewoon in mijn servicebus, hij heeft een sleutel. Ik check even of alles er is: ja hoor. Zoals altijd.

06.15 uur

Zo, ik ben op pad. Op naar de eerste klant.

"Storingen vind ik het meest uitdagend, je weet nooit wat je tegenkomt" Mark Snelders | Service Monteur Heffiq

07.00 uur

Daar probeer ik altijd om zeven uur te zijn. In dit geval is het een groothandel. Het gaat om serviceonderhoud aan twee heftrucks. Dat gaat best vlot, je kunt zien dat ze hier zuinig zijn op hun materieel.

Je weet nooit wat je precies kunt verwachten op een dag. Wel bij geplande afspraken, voor onderhoud en keuringen, maar niet als er ergens een storing is. In overleg met de servicecoördinator bepaal ik hoe snel ik daarheen ga. Kan ik de klus waar ik mee bezig ben eerst nog afmaken, of moet ik zo snel mogelijk naar het bedrijf met die storing?

10.30 uur

Zul je precies zien: onderweg naar de volgende klant, belt de servicecoördinator. Bij een distributiecentrum is een elektrische heftruck ermee gestopt. Ik ga erheen en bel het bedrijf waar ik naar toe zou gaan, dat het later wordt.

Eerlijk gezegd vind ik storingen het meest uitdagend: je weet nooit wat je tegenkomt. Je maakt snel een analyse van wat de oorzaak kan zijn, gaat testen en meten en probeert het probleem zo snel mogelijk op te lossen. De ene keer ben je in een half uur klaar, de andere keer ben je een hele dag bezig. En als het dan gelukt is, eventueel met telefonische hulp van een collega of de specialisten van de afdeling Technische Zaken, is dat zó gaaf… Die dankbaarheid van de klant dat je ze uit de brand geholpen hebt...

Nu ook. Binnen een uur was het euvel verholpen: een kapotte kabel. Toen ik die had vervangen, reed de truck weer als een zonnetje.

12.00 uur

M’n laatste stop vandaag is bij een productiebedrijf. Ze hebben hier een heftruck die gekeurd moet worden. Hij is op zich goed, alleen de banden hebben te weinig profiel en moeten vervangen worden. Dat zag ik al aankomen, dus ik heb ze uit voorzorg meegenomen. Met de nieuwe banden kan de heftruck er weer een poos tegenaan.

15.00 uur

Ik ben weer thuis. Nu de bus opruimen, de administratie verwerken en het werk voor morgen bekijken. Plus de onderdelen bestellen die nodig zullen zijn. Nog even bellen met kantoor of er bijzonderheden zijn en dan zit de dag er weer op.

"Onze monteurs krijgen veel ruimte om zelf te plannen" Theo Geurtsen - Service Coördinator Heffiq

Vroege vrijdag: eigen keuze

Op vrijdag ziet m’n dag er anders uit: die is gereserveerd voor één klant, een groot chemiebedrijf in de Rotterdamse haven. Zij hebben veel Hyster-trucks, en ik ben er elke week een hele dag bezig.

Op mijn verzoek kan ik extra vroeg beginnen. We krijgen gelukkig veel ruimte om zelf te plannen. In dit geval sta ik een uur eerder op, zodat ik om zes uur alle machines al kan controleren voordat zij ermee gaan rijden. Het grote voordeel voor mij is dat ik ook eerder klaar ben op vrijdag. Om de week heb ik papadag… Daarom zorg ik dat ik om twaalf uur thuis ben voor de kinderen. Een beter begin van het weekend kan ik me niet voorstellen!”

Meer weten over werken bij Heffiq?

Bekijk onze pagina waarbij je wordt geïnformeerd over belangrijke informatie van onze service monteurs

Lees verder

Als onafhankelijk dealer heeft Heffiq een unieke positie in de Nederlandse markt. Lees alles over onze missie kernwaarden en locaties.

Lees verder

Werken bij Heffiq houdt in dat je opereert in een dynamische omgeving. Vol technische uitdagingen, hoge mate van zelfstandigheid en gedegen, professionele ondersteuning. Lees alles over Heffiq als werkgever.

De Heffiq Academy is het kenniscentrum voor onze medewerkers. Hier wordt onze kennis vergroot en worden nieuwe technieken en toepassingen eigen gemaakt. Lees alles over de Heffiq Academy.

Lees verder

Direct contact?