Zoek
Service Coördinator bij Heffiq
Blog 28 - 11 - 2023

Service Coördinator bij Heffiq

Als Service Coördinator geef ik leiding aan monteurs, ben ik aanspreekpunt voor klanten in mijn regio en schakel ik tussen Heffiq en de klant. Ik zorg dat het onderhoud en de keuringen bij de klant op tijd worden uitgevoerd. Wanneer een klant een storing of defect heeft aan een truck, zorg ik ervoor dat de juiste monteur zo snel mogelijk bij de klant is,zodat hij de truck weer snel gereed kan maken.  

 

Rol van Service Coördinator 

Overzicht kunnen bewaren is essentieel als Service Coördinator, ook wanneer de druk hoog is. Er zijn altijd momenten dat van alles tegelijk komt en dan moet je goed je hoofd erbij houden. Ook moet je kunnen luisteren en analyseren, zodat je goed het probleem begrijpt en je samen met de monteurs de juiste oplossing voor de klant kan bieden. Daarnaast is het belangrijk dat je communicatief vaardig bent en veel aanpassingsvermogen hebt. 

 
"Er zijn altijd momenten dat van alles tegelijk komt en dan moet je goed je hoofd erbij kunnen houden" Bas Jonker

Teamwork  

De regio waar ik leiding aan geef, is grofweg regio Oost Nederland. Doordat je een eigen regio hebt ben je bekend met de klanten en hun specifieke wensen. We proberen zoveel mogelijk monteurs aan een klant te koppelen, zodat de klant een vaste monteur heeft die weet wat er speelt bij die klant. Hierdoor kun je, samen met de monteurs, goed op hun behoeften inspelen en ontstaat er vaak een persoonlijke band.

 

Gedurende de dag heb ik regelmatig contact met de monteurs; over de telefoon of per WhatsApp. Dit kan zijn om ze van een nieuwe opdracht te voorzien; te overleggen voor een reparatie of om te kijken wanneer een vervolgreparatie uitgevoerd kan worden. Daarnaast zijn er een paar keer per jaar toolbox-meetings waarbij we met de regio samenkomen. Naast dat de laatste ontwikkelingen of bijzonderheden besproken worden; kunnen we elkaar ook allemaal even "live" zien. 

 
“Een leuke uitdagende Job met daarbij mogelijkheden voor groei en ontwikkeling” Bas Jonker

De groep buitendienstmonteurs die ik aanstuur is een gevarieerde groep van jonge en wat meer ervaren monteurs. Sommige zijn wat sterker in trucks met een verbrandingsmotor en sommigen wat sterker in trucks met een elektromotor. De ene monteur is erg goed in onderhoudswerkzaamheden en andere is een kei in een storing zoeken. Zo is het een mooi gebalanceerde groep waarmee we goed de klanten in onze regio kunnen helpen. 

 

 

Geen dag is het zelfde 

Het leukste aan mijn werk vind ik de afwisseling; geen dag is hetzelfde. Soms is het een behoorlijke puzzel om alles rond te krijgen, waarbij iedereen is ingepland en alle storingen en problemen verholpen zijn. Wanneer we dit aan het einde van de dag tot een goed einde hebben gebracht, geeft me dit een enorm voldaan gevoel. We moeten het echt met elkaar doen en dat maakt het een mooie baan. 

 
"Het leukste aan mijn werk vind ik de afwisseling; geen dag is hetzelfde." Bas Jonker

Groei en ontwikkeling 

Bij Heffiq heb ik het heel erg naar mijn zin. Het is een fijne werkgever waarbij je veel verantwoordelijkheid krijgt en het werk zelfstandig kunt uitvoeren. Daarnaast is er onderling ook een fijne sfeer met leuke collega’s en zijn er mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. 

Zelf volg ik een 1-jarige opleiding Management & leidinggeven (HBO), zodat ik mijzelf verder kan ontwikkelen en hopelijk kan doorgroeien. Het is fijn dat mijn leidinggevende hiervoor openstaat en dat Heffiq hierin wil meedenken.  

Kortom, Het is gewoon een erg leuke, uitdagende job. Met daarbij mogelijkheden voor groei en ontwikkeling.