Zoek
Accountmanager bij Heffiq
Blog 01 - 02 - 2022

Accountmanager bij Heffiq

“Heffiq voelt als familie”

“Als accountmanager ben je veel onderweg, vaak alleen. Maar het is niet eenzaam, ik heb veel contact met m’n collega’s. Met de andere accountmanagers en met de mensen op kantoor. Iedereen is heel erg behulpzaam. We doen het echt samen.” Aan het woord is Robin Pulles (1987), sinds 2016 accountmanager bij Heffiq.


 

 

Wat doe je als accountmanager?

Ik ben verantwoordelijk voor een bepaalde regio en daarbij bedien ik klanten en prospects op het gebied van intern tranport. Voor hen zorg ik dat alles goed verloopt. Van a tot z. De verkoop van nieuwe en gebruikte machines, alles wat daarbij komt kijken en dus bijvoorbeeld ook magazijnstellingen. Gelukkig sta ik er nooit alleen voor, we doen dat als een team: samen met de serviceafdeling, met Technische Zaken en zeker ook met de binnendienst. Die zorgt ervoor dat de offertes kloppen en er perfect uitzien.”

Wat is jouw rol?

“In principe ben ik het eerste aanspreekpunt voor klanten. Als zij bijvoorbeeld trucks willen vervangen, voor een uitbreiding staan of een speciaal type nodig hebben, gaan we samen kijken hoe we dat het beste kunnen invullen. Dat kan gaan van elektrische pallettrucks tot reachstackers voor containers. Als dealer van Hyster hebben we alles te bieden. We hebben dus ook altijd een oplossing. Is huur interessanter voor een bedrijf, dan schakel ik onze afdeling verhuur in.”

 

Ben je ook op zoek naar nieuwe klanten?

“Altijd. Natuurlijk. Nieuwe markten en bedrijven. Als ik ergens op bezoek ben geweest, kijk ik goed rond op het bedrijventerrein. Als ik ergens een interessant bedrijf zie, dan stap ik altijd even binnen om te vragen of ze hun intern transportmaterieel al geregeld hebben.”

Weten klanten zelf wat ze willen, wat ze nodig hebben?

“Dat komt voor. Als een truck aan het eind van zijn levensduur is of als het leasecontract afloopt. Dan gaat het om vervanging. Maar het komt net zo vaak voor dat er binnen een bedrijf logistieke processen worden aangepast.

Welke oplossingen van Heffiq passen daar dan het beste bij?

Je moet goed luisteren, meedenken, weten wat voor de business van de klant belangrijk is en vervolgens met een heel goede oplossing komen. Want er is best veel concurrentie. Onze tevreden klanten weten wat ze aan Heffiq hebben. Nieuwe klanten vragen soms bij vier of vijf leveranciers een offerte op. Dan moet je het verschil maken. De kwaliteit van de oplossing is dan belangrijker dan de prijs.”

Ben je veel op pad?

“Ja, dat doe ik ook het liefste: langs bij klanten. Mijn regio is West-Brabant/Drechtsteden. Maar er komt ook administratie bij kijken, dus hebben we als accountmanagers één vaste thuiswerkdag. Dan blijft het papierwerk niet liggen.”

 
In de logistieke sector zijn veel ontwikkelingen, dat maakt het werk als accountmanager extra interessant Robin Pulles | Accountmanager Heffiq

Is het werk afwisselend?

“Zeker weten. Elke klant is anders, en dat geldt voor het bedrijf én voor de mensen met wie je te maken hebt. Wat het extra interessant maakt, is dat er in de logistieke sector veel ontwikkelingen zijn. Op technisch vlak zijn er veel innovaties. Denk aan automatisch rijdende voertuigen en robots, maar ook aan verduurzaming: er zijn steeds meer elektrische heftrucks en we zijn met waterstof bezig. Dit is een dynamische wereld. Ik voel me hier helemaal thuis.

Ook bij Heffiq, ja. Toen ik hier begon, kwam ik echt in een warm bad. Het is echt een bedrijf met een menselijk gezicht. Ze doen er veel aan om het de medewerkers naar de zin te maken. Dat lukt uitstekend: iedereen werkt met plezier. Heffiq voelt echt als familie.”